11 October 2021   | 0
Werkplek

Work Life Shift begint nú: een blik in de toekomst van werk

Work Life Shift begint nú: een blik in de toekomst van werk

Met FUJITSU Work Life Shift hebben werkgevers en werknemers toegang tot de juiste informatie, op het moment dat ze deze nodig hebben. Dit maakt de terugkeer naar kantoor én hybride werken een stuk gemakkelijker.

Wat is de toekomst van werk? De laatste jaren is er veel discussie geweest over hoe de werkplek eruit moet komen te zien. Het ging bijvoorbeeld over meer flexibele werktijden, zodat we niet allemaal tegelijk ’s ochtends in de file staan. Of over het inpassen van robots om saai en repetitief werk efficiënter te kunnen doen. Iets waar men het tot nu toe echter (te) weinig over heeft gehad, is hoe we de werkervaring aanzienlijk kunnen verbeteren. Daar komt nu verandering in!

Werk jij al in balans?

Hoe fijn zou het zijn om een virtuele assistent te hebben, die de hele werkdag tot je beschikking staat? Zodat je een plezierige en productieve werkdag kunt hebben in een goede werk/privé balans.

Stel je voor: je begint je werkdag thuis en krijgt een update van je eigen virtuele assistent dat de collega waarmee je aan een project werkt vandaag op kantoor is. Vervolgens reserveer je direct een werkplek én de virtuele assistent houdt de verkeersdrukte in de gaten, zodat je precies weet hoe laat je kunt vertrekken om zonder stress op kantoor te komen. Eenmaal op kantoor werk je in eenvoudig in hybride vorm samen, met behulp van verschillende collaboratie en productiviteit toepassingen, met collega’s die op kantoor of elders werken. De virtuele assistent denkt ook aan jouw wellbeing en adviseert je dat het na langere tijd werken een goed idee is om een korte pauze in te lassen en wat water te drinken. Eenmaal thuis gekomen, krijg je het aanbod om tijd te schrijven op het project voor de klant. Je hoeft alleen nog maar te bevestigen: ideaal toch?

Terug naar het oude? Of toch het nieuwe?

In het afgelopen jaar hebben veel werknemers de transitie gemaakt van werken op kantoor naar werken thuis. Hoewel niet altijd gemakkelijk, wijzen tal van onderzoeken op hetzelfde: als mensen mogen kiezen waar zij willen werken, dan kiezen de meeste een gebalanceerde werkomgeving. Maar hoe ziet de reis ‘terug naar kantoor’ er dan uit? Nu we net gewend zijn geraakt aan het schakelen tussen meetings met een muisklik, hoe bevalt het dan om op kantoor weer te gaan zoeken naar de juiste vergaderkamer of een vrije phone booth? En voor wie vooral thuis blijft werken: hoe zorgen we ervoor dat we voldoende ‘connected’ (en dan bedoelen we ‘betrokken’) blijven met onze teams? En vice versa: hoe zorgen we dat collega’s op kantoor niet vergeten dat zij teamgenoten hebben die thuis werken?

Technologie heeft misschien niet de antwoorden op alle vragen, maar het kan ons zeker helpen met deze vragen. Nu de terugkeer naar kantoor dichterbij is gekomen, veranderen sommige routines. Ook zullen we weer andere nieuwe gewoontes opbouwen. Hoe kan technologie helpen bij een soepele terugkeer naar het ‘kantoorleven’?

Eenmaal thuis gekomen, krijg je het aanbod om tijd te schrijven op het project voor de klant. Je hoeft alleen nog maar te bevestigen: ideaal toch?

FUJITSU Work Life Shift zet werknemers in hun kracht

FUJITSU Work Life Shift geeft de mogelijkheid om de productiviteit van medewerkers te verbeteren door ze de keuzevrijheid te geven en ze te ondersteunen met krachtige technologieën, collaboratie en productiviteit toepassingen. Door het integreren van Automation en Artificial Intelligence worden nieuwe mogelijkheden gecreëerd om de transformatie naar het nieuwe werken vergaand te ondersteunen. Fujitsu heeft dit ondergebracht in drie verschillende categorieën: Smart Working, Borderless Office, Culture Change. Neem als voorbeeld FUJITSU Smart Working waarmee een innovatief platform wordt aangeboden die, op geautomatiseerde wijze, veranderingen doorgeeft aan haar gebruikers. Zo geven we medewerkers inzicht welke van hun collega’s op kantoor zijn en welke werkplekken beschikbaar zijn. Vervolgens kunnen zij zelf kiezen of zij willen forensen of thuis blijven. Denk ook aan het opbouwen van goede gewoontes, zoals het voorbeeld van op tijd pauze nemen. We zorgen dat medewerkers alle hulp krijgen die zij nodig hebben bij hun hybride werkplekomgeving. Tegelijkertijd geeft het bedrijven waardevolle inzichten over het gebruik van kantoormiddelen en werkt het als een direct communicatiekanaal tussen iedereen binnen en buiten het kantoor. Kortom, we zorgen dat zowel werkgevers als werknemers toegang hebben tot de juiste informatie, op het moment dat zij deze nodig hebben. Zodat zij steeds de beste keuzes kunnen maken.

Wij kunnen onmogelijk de toekomst voorspellen, maar we kunnen er altijd naartoe werken. Vandaag nog!

Werk jij ook meer uit je werkdag halen?

Ben je benieuwd geworden en wil je meer weten over FUJITSU Work Life Shift, check dan onze video ‘Werk jij al in balans?’ en laat ons vooral ook weten wat je ervan vindt! Of neem contact op met Julien Moorrees, julien.moorrees@fujitsu.com of 06-53959363 (let’s connect). We helpen je graag verder in de volgende stap! Meer informatie: www.fujitsu.com/nl/worklifeshift.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten