19 June 2014   | 0
Multi Cloud

Werkelijke impact cloud begint nu pas

Werkelijke impact cloud begint nu pas

Cloud is nu al overal, zo lijkt het, maar de impact ervan komt pas net op gang. Dit is de constatering van een rapport van the Economist.

‘The Impact of the Cloud’, is de titel van een serie essays, samengesteld door het vooraanstaande tijdschrift The Economist en gesponsord door Fujitsu. De belangrijkste constatering na het lezen van het rapport is dat de steeds verdergaande adoptie van cloud computing verstrekkende gevolgen heeft en dat de impact ervan eigenlijk nog maar net begonnen is.

The Economist Intelligence Unit

De collectie verhalen in het rapport werd verzameld door The Economist Intelligence Unit (EIU) Dit is de B2B-tak van The Economist Group, welke zich met name richt op ‘global business intelligence.’ EIU heeft als doel het helpen van executives bij het maken van betere beslissingen voor hun business. Hiervoor leveren ze vroegtijdige, betrouwbare en objectieve analyses over wereldwijde markttrends en bedrijfsstrategieën.

Het rapport, dat vrij te downloaden is, bevat bijdragen van zes vooraanstaande cloud-experts. Waaronder Mark Ridly, Technology Director van de recruitment-website reed.co.uk, die stelt dat hiërarchische organisatiestructuren door cloud overbodig raken. Jonathan Liebenau (London School of Economics) legt uit waarom niet alle sectoren en landen evenredig gaan profiteren van cloud computing en Dr. James Mitchell (CEO van cloud broker Strategic Blue) gaat in op het prijsmodel van de cloud.

Holistische visie

Andere essayisten zijn Analist Paul Miller, Dr. Tuo Huomo (EIT ICT Labs) en Professor Ian Bitterlin (Green Grid Association). Zij gaan in op de impact van cloud op individuele gebruikers, de IT-industrie en het milieu. Het rapport ‘The Impact of the Cloud’ moedigt managers in de business en IT aan om meer holistisch te denken over cloud computing en het belang ervan. Want het IT-fenomeen verandert niet alleen de manier waarop de business IT ‘koopt’, maar ook hoe zij zijn georganiseerd. Daarnaast heeft het impact op hun verdienmodellen en hoe zij met hun klanten omgaan.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten