24 November 2016   | 0
Mobilizing the Enterprise

Maak IT weer ‘cool’ in jouw organisatie

Maak IT weer ‘cool’ in jouw organisatie

Digitale transformatie zorgt voor veranderende werkstijlen. IT-gebruikers hebben hogere verwachtingen. Hoe hiermee om te gaan?

Smartphonefabrikanten die concurreren met creditcardmaatschappijen. Online retailers die drones ontwikkelen voor het leveren van bestellingen, tot aan de deur van hun klanten. Logistiek dienstverleners die robots inzetten, die zij aan zij werken met menselijke collega’s in distributiecentra. Als al deze dingen gebeuren, dan is er iets aan de hand. We leven in een wereld waar fundamentele veranderingen plaatsvinden. Tijdens Fujitsu’s End User Experience (EUX) evenement gehouden op dinsdag 22 november 2016 op het hoofdkantoor te Maarssen werd duidelijk wat dit betekent voor de ondersteuning van IT-gebruikers in een organisatie.

Technologie is de enabler

Fujitsu’s human-centric visie, die de mens centraal stelt bij innovatie, maar ook de cultuur van co-creatie met partnerbedrijven en aanhoudende investeringen in nieuwe technologie zijn onderscheidende elementen in Fujitsu’s missie om de veranderende werkstijlen van hedendaagse IT-gebruikers te ondersteunen. De belangrijkste boodschap: technologie maakt van alles mogelijk, maar is tegelijkertijd ondergeschikt aan de gebruiker. Deze verlangt vrijheid om te kunnen werken zoals hij/zij dat wil, met de middelen die nodig zijn om zo productief mogelijk te werken.

Bedrijven hebben te maken met de uitdaging om de verschillende (en veranderende) werkstijlen van medewerkers te ondersteunen. En dat in een IT-omgeving vol uitdagingen én mogelijkheden: een groeiend aantal devices, cyberdreigingen en zaken als big data, kunstmatige intelligentie, wearables en Internet of Things. “Juist met al deze complexiteit is het belangrijk om naar de eindgebruiker te blijven kijken”, aldus Ivar Fennema, Chief Architect bij Fujitsu en ontwikkelaar van de Fujitsu Microsoft Enabled Digital Workplace, een managed service die verschillende groepen IT-gebruikers in een bedrijf faciliteert met passende werkplek. “We moeten bijvoorbeeld goed kijken naar wat belangrijk is voor moderne werknemers. En dat is communiceren en samenwerken. Niet alleen via e-mail, maar met allerlei tools die het gemakkelijker maken om in virtuele teams te werken aan een gezamenlijk doel.”

Verbinding tussen mensen, systemen en data

Digitale transformatie staat, zo voorspelt zakenblad Forbes, binnen twee jaar bovenaan op de agenda van 67 procent van alle grote bedrijven. Maar het is ook een containerbegrip, dat ieder bedrijf op eigen wijze invult. Voor bedrijven als Philips en Tesla betekent het product leadership. Bij AirBnB gaat het om de transformatie van businessmodellen. Een organisatie als General Electric, met een grote catalogus aan producten, kijkt naar de digitalisering van de back-end-processen. Bij Fujitsu kijken we met name naar het op andere manieren contact hebben met onze klanten. “Wij investeren ontzettend veel in kennis en oplossingen voor de digitale transitie”, zegt Barry van Beem, Head of Service Sales voor Fujitsu Nederland. “Maar bovenal zoeken wij naar verbindingen tussen mensen, systemen en informatie. In onze visie is dit dé manier om waarde te creëren in een wereld die steeds meer onderling verbonden raakt.”

Enorm waardevol voor IT-gebruikers is de ondersteuning die zij op hun werkplek krijgen. Lang ging de discussie in dit werkgebied over de vraag: on-site helpdesk of de zogeheten ‘shift to the left’ met self-service voor gebruikers middels portalen? Inmiddels is deze vraag volledig achterhaald. “De toekomst is een mix van geautomatiseerde kanalen, die onderling verbonden en contextafhankelijk zijn, gebouwd op een laag van service intelligence met daarin kunstmatige intelligentie verwerkt voor een proactieve ondersteuning”, vertelt Mike Matthews Fujitsu EMEIA Service Desk Offering Lead. “Het gaat erom dat je aan de verwachtingen van je gebruikers voldoet.” Dit zorgt voor een steeds betere EUX. “Je IT-gebruikers zijn belangrijker dan ooit. Hoe productiever je ze maakt, hoe efficiënter de bedrijfsvoering. Maar ook maak je IT weer cool in je organisatie.”

Meer weten over hoe Fujitsu ervaring voor IT-eindgebruikers optimaliseert? Bezoek onze EUX website http://www.fujitsu.com/nl/eux. Hier is onder meer de referentiecase van Robeco te vinden en de whitebook over de Next Generation Service Desk.

fn_banner_micro

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten