17 May 2016   | 0
Mobilizing the Enterprise

Dit is de moderne werkplek

Dit is de moderne werkplek

In een steeds meer verbonden wereld beschikken in zowel binnen- als buitendienst medewerkers altijd, overal en op elk device over de informatie die zij nodig hebben.

Organisaties met veel medewerkers in hun buitendienst hebben vaak dezelfde operationele uitdagingen. Zaken die op de agenda staan zijn: hoe verbeteren we onze productiviteit, onze interne samenwerking en daarmee de klantervaring? Tegelijkertijd spelen er ook uitdagingen op HR-gebied. Aantrekkelijk blijven voor een nieuwe generatie talent, bijvoorbeeld. Of het behouden van de beste medewerkers, een goede kennisoverdracht in de organisatie en het creëren van een omgeving die innovatie aanmoedigt.

Toegang tot real-time informatie

Het antwoord op al deze uitdagingen is het faciliteren van een ‘connected workforce’, dat altijd en overal samenwerkt en problemen oplost wanneer deze ontstaan. En zo de klant beter bedient. Wat hiervoor nodig is, is toegang tot real-time informatie waardoor medewerkers op de meest efficiënte en veilige manier werkt. Mogelijkheden voor het inpassen van technologieën als RIFD-tags, augmented reality en allerlei Internet of Things (IoT)-toepassingen. Maar ook het ondersteunen van allerlei devices, toegangsmethodes en gebruikerstypen.

Door medewerkers in zowel binnen- als buitendienst de toegang te geven tot de juiste tools en informatie, op het juiste moment, valt er veel te winnen. Dit is ook de gedachte achter Fujitsu’s managed service Workplace Anywhere. Het prioriteren van taken op volgorde van belangrijkheid of de meest efficiënte route bijvoorbeeld. Het aantal herhaalbezoeken en de tijd die nodig is voor projecten neemt hierdoor drastisch af. Tegelijkertijd maken ‘connected’ systemen als Workplace Anywhere veel papierwerk overbodig. Gegevens worden direct opgeslagen en zijn overal bereikbaar. Dit vergroot compliance, maar ook de tijd die medewerkers kunnen besteden aan hun belangrijkste taak: het leveren van waarde voor de klant.

Connected workforce

Het delen van kennis, zorgt ervoor dat alle betrokken medewerkers als één team werken. Medewerkers in de buitendienst ontvangen instant alerts bij elke wijziging in hun werkopdracht en geven op hun beurt nieuwe orders van de klant direct door aan hun collega’s op het hoofdkantoor. Zij hebben ook direct toegang tot allerlei soorten informatie en collega’s waar zij met vragen terecht kunnen. Zo’n connected workforce kan overigens de organisatie zelf overstijgen; samenwerken tussen partijen in de waardeketen is ineens veel eenvoudiger. De voordelen van verbonden teams hebben immers niet alleen een positief effect op de organisatie zelf, maar ook op de klant. De service verbetert, net als de reputatie van het bedrijf.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten