27 March 2018   | 0
Mobilizing the Enterprise

De digitale werkplek helpt de financiële consument

De digitale werkplek helpt de financiële consument

Bankklanten verwachten een persoonlijke, multichannel dienstverlening. De werkplek van de bankmedewerker maakt het mogelijk.

Zoals zoveel dingen in het leven – van het huren van een film tot het boeken van een vakantie – is ook de manier waarop mensen hun financiële zaken regelen veranderd. Het gemak dient de mens en de verwachtingen van consumenten nemen toe. Uit Fujitsu-onderzoek blijkt dat 65 procent van de Europese consumenten een multichannel mix van online bankieren prefereert, waarbij 61 procent binnen de vijf jaar bankzaken met een mobiele app regelt.

Roep om innovatie

De vraag is wat de moderne bankklant nog denkt wanneer deze een traditioneel bankkantoor binnenwandelt en daar een bankbediende ziet werken met oude technologie? En wat vindt de bankmedewerker er zelf van, wanneer deze met legacy-systemen opgezadeld blijft? Het antwoord op de laatste vraag weten we. Fujitsu ondervroeg deze groep en twee derde van de bankmedewerkers is van mening dat digitale diensten hun leven gemakkelijker maakt. Misschien is dat weinig verrassend, mensen verwachten immers steeds vaker op hun werk hetzelfde gemak van technologie als de technologie waar zij in hun privéleven zo aan gewend zijn geraakt.

De roep om innovatie in de financiële dienstverlening is groot. Maar liefst 77 procent van de medewerkers in deze sector denkt dat het toekomstige succes van hun organisatie afhangt van de mate waarop digitale technologie ingezet wordt. Veel van deze organisaties doen er ook alles aan om de klant, die vraagt om digitale dienstverlening, centraal te stellen. Binnen de bankbedrijven verandert de werkplek mee om dit mogelijk te maken. Een voorbeeld is het gebruik van veilige, volledig geïntegreerde mobiele devices waarmee medewerkers klanten op iedere locatie en elk tijdstip kunnen helpen. En in de bankkantoren zelf kunnen zij klanten mee laten kijken op hun schermen en helpen grote financiële beslissingen te nemen op een transparante, ontspannen manier.

De klant centraal

Op veel manieren draait deze ontwikkeling niet om de devices, maar om de mensen die ze gebruiken. Het doel blijft immers om de klant de juiste dienst of informatie te geven, waar en wanneer dit ook nodig mocht zijn. Ook verder dan de devices gaan ontwikkelingen zoals machine learning en data analytics, waarmee banken efficiënt en zeer persoonlijk kunnen anticiperen op toekomstige klantwensen. Met deze technologie tot hun beschikking zijn bankmedewerkers in staat beslissingen te maken die niet alleen goed zijn voor hun werkgever, maar ook voor de klant.

 

Meer weten over hoe de digitale werkplek de financiële dienstverlening verandert? Bestudeer de infographic of bekijk deze video.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten