23 January 2017   | 0
Internet of Things

Fujitsu is ‘visionair’ volgens Gartner Magic Quadrant

Fujitsu is ‘visionair’ volgens Gartner Magic Quadrant

Gartner kenmerkt Fujitsu als ‘visionair’ in haar positioneringsmatrix voor ‘Managed M2M Services’. Dat bericht Channel Life.

De positioneringsmatrix van Gartner staat in het uitgebreide rapport Market Guide for Managed IoT services, waarin het onderzoeksbedrijf Fujitsu karakteriseert als een representatieve vendor van Managed IoT-diensten.

Gepositioneerd als visionair ten opzichte van de concurrentie

De Magic Quadrant is een matrix van onderzoeks- en adviesbureau Gartner waarmee zij competitieve spelers in de belangrijkste technologische markten ten opzichte van elkaar positioneert. Met op de ene as de volledigheid van de visie en op de andere het vermogen om die uit te voeren, onderscheidt Gartner vier kwadranten: de challengers, leaders, niche players en visionaries. Fujitsu behoort volgens Gartner tot het kwadrant van de visionairen: dit zijn de bedrijven die begrijpen waar de markt naar toe gaat en die een visie hebben op de veranderende regels binnen de markt. Bij Managed M2M (Machine-to-Machine) Services draait het om diensten als het beheer van connectivity, Internet of Things (IoT)-devices, sensorgegevens en analyses. CIO’s kunnen het onderzoek gebruiken bij hun keuze voor de juiste provider voor hun bedrijf.

Realiseren van de digitale transformatie

Fujitsu’s IoT-oplossingen maken deel uit van MetaArc, Fujitsu’s portfolio van technologieën, infrastructuur en managed services waarmee klanten de digitale transformatie kunnen realiseren. Dr. Alex Bazin, vicepresident en hoofd IoT ziet Fujitsu’s vermelding bij de kopgroep van Gartner als het resultaat van haar jarenlange ervaring op het terrein van IoT-oplossingen. “Fujitsu begrijpt de operationele technologische aspecten van het IoT en biedt al jaren M2M- en RFID-gebaseerde oplossingen. Fujitsu implementeert bovendien complexe, bedrijfskritische systemen die nieuwe technologieën integreren met de bestaande infrastructuur.”

Recent opende Fujitsu een testomgeving voor IoT-systemen in het Fujitsu Digital Transformation Center in Tokyo, Japan. Fujitsu werkt samen met partners aan de implementatie van IoT-technologieën bij klanten waardoor zij concurrerender worden in hun markt.

ChannelLife is een Australische online nieuwsdienst voor wederverkopers van technologische oplossingen. Lees daar het hele artikel.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten