14 April 2015   | 0
Innovatie

Mens centraal bij innovatie

Mens centraal bij innovatie

De mens staat centraal en is de sleutel tot groei, geholpen door technologie. Dit stelt Fujitsu in haar visie op ICT en innovatie.

Het is al bijna een traditie te noemen: sinds april 2013 publiceert Fujitsu jaarlijks haar ‘Technology and Service Vision’. Een uiteenzetting van hoe het bedrijf denkt dat ICT het bedrijfsleven en maatschappij transformeert. Deze visie moet klanten overal ter wereld helpen bij het digitaliseren van hun business, aan de hand van technologie en serviceconcepten van Fujitsu. De Fujitsu-visie in 2015 laat zien hoe het in 2014 geïntroduceerde concept van Human Centric Innovation in werking gebracht kan worden.

Drie kernboodschappen

De Fujitsu Technology and Service Vision 2015 bevat drie kernboodschappen: mensen zijn de sleutel tot innovatie (1), Human Centric Innovation is een manier om tot groei te komen (2) en een cloud-based bedrijfsplatform speelt hierin een belangrijke rol (3). Veel bedrijven worstelen met de vraag welke route zij moeten kiezen naar digitale transformatie. De wereld verandert razendsnel en daarmee ook het antwoord op de vraag hoe IT geoptimaliseerd kan worden. Human Centric Innovation stelt daarom de mens centraal. Deze moet het uitgangspunt zijn bij alles wat we doen, geholpen door een beter verbonden IT-infrastructuur.

In de visie van Fujitsu raken mensen onderling, net als de dingen om ons heen, steeds meer verbonden in de hyperconnected wereld. Producten, diensten en processen worden steeds meer digitaal en waarde ontstaat waar connectiviteit is. Om echt duurzame groei te bereiken in deze hyperconnected wereld, is het belangrijk dat organisaties het potentieel van digitale technologie gebruiken om de creativiteit van mensen te vergroten.

Cloudplatform

Organisaties kunnen Human Centric Innovation gebruiken om een roadmap voor groei op te stellen. Te beginnen met het stimuleren van innovatie en het vergroten van participatie van mensen in sectoroverstijgende digitale ecosystemen. Het verbinden van verschillende diensten in een cloud-based bedrijfsplatform speelt hierin een belangrijke rol. Dit omdat het bestaande bedrijfssystemen, die gericht zijn op productiviteit, samenbrengt met nieuwe systemen die inzichten vergroten door de wereld om ons heen te verbinden.

Alles bij elkaar gaan wij fundamentele veranderingen tegemoet in hoe bedrijven en ICT-systemen werken. Voor meer informatie over deze visie, inclusief infographics, klik hier.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten