24 November 2014   | 0
Innovatie

Impuls voor sales met nieuw communicatieplatform

Impuls voor sales met nieuw communicatieplatform

Medewerkers op kantoor die berichten aannemen voor hun collega’s die niet op ‘de zaak’ zijn. Ouderwetser kan het niet, toch?

Snel kunnen reageren op veranderingen in de markt is belangrijker dan ooit. Voor kleine en frisse start-ups is dit een vast gegeven en organisatorisch ook eenvoudig te realiseren. Grote organisaties zijn echter minder wendbaar. Het realiseren van snellere processen en een betere (interne) communicatie is voor hen vaak een enorme uitdaging. Bijna nergens gaan veranderingen zo snel als in de elektronica-industrie, waarin het van oorsprong Japanse bedrijf Kaga Electronics actief is. Dit bedrijf greep de verhuizing van het hoofdkantoor aan als gelegenheid om het communicatieplatform een upgrade te geven. Een door Fujitsu geïmplementeerde oplossing helpt hen niet alleen op operationele kosten te besparen, maar vooral ook de interne en externe communicatie te verbeteren.

Open device environment

Het nieuwe communicatieplatform is een ‘open device environment’, dat niet afhankelijk is van een bepaald type mobiele telefoon (of smartphone). Dit betekent een reductie van het aantal vaste telefoonlijnen van ongeveer 20% naar zo’n 900 toestellen op 14 Japanse locaties. Inkomende gesprekken kunnen direct doorgezet worden naar personeel dat buiten kantoor is, wat vooral de business met salesmedewerkers (die immers veel onderweg zijn) versneld. Het betreft een web-based communicatieplatform waarmee medewerkers de status kunnen zien over de beschikbaarheid van hun collega’s. Zo is te zien of iemand bijvoorbeeld achter zijn of haar bureau zit, in een meeting is of niet op kantoor. Aan de hand van deze informatie kiezen medewerkers de beste communicatiemethode.

Impuls voor sales

Kaga Electronics wil het nieuwe systeem, geïmplementeerd in 2014, uitrollen als uniform platform naar de gehele wereldwijde organisatie. Door de manier waarop medewerkers werken en communiceren moet informatiedeling sneller gaan verlopen. Met de intrede van het communicatieplatform wil het bedrijf een transformatie bewerkstelligen die de snelheid van global business versnelt en de efficiency van processen verbetert. Vooral de communicatie met salesmedewerkers die geen vaste telefoonlijnen gebruiken en veel buiten kantoor zijn, krijgt nu een stevige impuls. Niet langer nemen hun collega’s ‘op de zaak’ berichten voor hen aan die enige tijd wachten totdat ze overkomen, maar gaat communicatie direct naar de persoon voor wie deze bedoeld is.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten