06 August 2014   | 0
Innovatie

De (on)mogelijkheden van digitale transformatie

De (on)mogelijkheden van digitale transformatie

Omzetgroei staat weer op de agenda van de CEO en technologie moet dit doel verwezenlijken. Wat betekent dit voor de IT-manager?

Uit nieuw onderzoek van Gartner blijkt, niet geheel verrassend, dat omzetgroei momenteel de belangrijkste prioriteit is voor CEO’s. Meer specifiek willen zij deze doelstelling bereiken door nog meer te investeren in technologie. 51 procent van de organisaties met een omzet van 250 miljoen dollar of meer is van zins het IT-budget te verhogen. 48 procent wil de omzet verhogen door te investeren in nieuwe digitale mogelijkheden.

Digitale marketing

Gevraagd naar de technologische gebieden waar zij de komende vijf jaar meer aandacht aan willen schenken, springt er een duidelijk naar voren: digitale marketing. Als geheel is duidelijk dat klantgerichte ‘frontoffice’ processen de aandacht van executives hebben. In de lijst van meest gewenste technologische investeringen staan achter digitale marketing op plek twee en drie e-commerce en het managen van customer experience.

Het toegenomen belang van IT in organisaties is op het eerste gezicht goed nieuws voor CIO’s en IT-managers. Maar er is ook een valkuil te ontwijken. Want veel CEO’s begrijpen zelf niet helemaal wat het betekent om een digitale transformatie van de business tot stand te brengen. Een decennium van outsourcing en een status als ‘commodity’ heeft bedrijven in een zwakke positie gebracht waar het IT-transformatie betreft.

Know & tell

De CIO heeft moet daarom hard aan de slag om de immer ambitieuze bedrijfsleiding bij te spijkeren over de werkelijke (on)mogelijkheden van IT in hun organisatie. In I-CIO.com, het digitale magazine van Fujitsu, wordt dieper ingegaan op de rol van het IT-management in de komende vijf jaar. In het artikel komt ook Gartner-analist Mark Raskino aan het woord. Zijn advies aan CIO’s? “Voed je CEO, het executive team en bestuurders op waar het gaat om digitale business en implicaties van nieuwe technologie. ‘Know & tell’, dat is jouw taak, niet alleen maar ‘buy & deploy’”.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten