24 March 2015   | 0
Geen categorie

Werkende Britten worden digitaal slecht ondersteund

Werkende Britten worden digitaal slecht ondersteund

Meer dan de helft van de werkende Britten ervaart een gebrek aan ‘digital services’, waardoor zij hun werk niet goed kunnen uitvoeren.

De Fujitsu-studie ‘Digital Inside Out’ wijst uit dat er een flinke kloof is tussen wat de werkende populatie op digitaal gebied nodig heeft, en wat hun Britse werkgevers hen bieden. Bijna driekwart van de medewerkers geeft aan dat digitale diensten de sleutel zijn tot succes in de toekomst voor hun organisatie. Daartegenover staat dat slechts 45 procent van de medewerkers het gevoel heeft dat zij ook echt de toegang hebben tot de technologie, diensten en applicaties die zij nodig hebben om hun werk goed uit te voeren. Bijna een op de drie (29 procent) medewerkers stelt zelfs dat zij gehinderd worden in hun werk door slechte ‘digital services’.

Meer investeringen nodig
Op afstand (remote) kunnen werken, realtime toegang tot informatie en het besparen van tijd zijn drie belangrijke voordelen van digitalisering voor organisaties. Geen bedrijf kan zich veroorloven om hier niet gebruik van te maken, stelt het rapport. Het onderzoek geeft een duidelijk beeld over werkende Britten die doorgaans positief staan tegenover technologie. Meer dan twee derde (67 procent) vindt dat hun organisatie meer in technologische diensten en applicaties moet investeren de komende twee jaar.

De belangrijkste obstakels waardoor medewerkers niet optimaal profiteren van de services en applicaties waar zij al wel toegang tot hebben, zijn eveneens door de studie Digital Inside Out in beeld gebracht. De helft van de respondenten (50 procent) noemt een gebrek aan training, terwijl ook veel Britten (42 procent) wijzen op een gebrek aan kennis onder medewerkers over diensten die voor hen beschikbaar zijn. Een derde (33 procent) stelt dat voor hen vaak de snelste en gemakkelijkste oplossing is om technologie dan maar helemaal te negeren en er geen gebruik van te maken.

IT-tevredenheidsonderzoek
Dat medewerkers zeer positief staan tegenover investeringen in digitale technologie, bleek al eerder in het Nederlandse Fujitsu IT-tevredenheidsonderzoek. Nieuwe apparatuur verhoogt de tevredenheid van Nederlandse medewerkers in hun werk aanzienlijk. Vooral jongere medewerkers storen zich vaak aan de snelheid van hun devices, die ze ook steeds meer buiten kantoor (remote) gebruiken om hun werk uit te voeren.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten