20 June 2016   | 0
Enabling Digital

Fujitsu World Tour: digitale transformatie centraal

Fujitsu World Tour: digitale transformatie centraal

Van connected cow tot de moderne werkplek en hybride IT: digitale transformatie was overal tijdens Fujitsu World Tour 2016.

“Digitale transformatie gaat niet over de technologie, maar over de organisatie die in staat is de klant centraal te stellen in een wereld waarin digitaal de norm is.” In zijn welkomstwoord tijdens Fujitsu World Tour 2016 vatte Bas de Reus, Managing Director voor Fujitsu Nederland, zo in één zin samen wat de centrale drijfveer moet zijn van bedrijven die in deze tijd succesvol willen opereren. Digitale transformatie is ook een zakelijke transformatie, zo werd duidelijk tijdens het event op de locatie van Inn Style aan de Maarsseveense Plassen. IT gaat naar een nieuw model, gericht op innovatie, creativiteit en het maken van verbindingen. De Chief Information Officer wordt een CDO – Chief Digital Officer.

Generatie Y staat altijd aan

Wie om zich heen kijkt, ziet overal de effecten van digitale transformatie. Van alle bedrijven in de Fortune 500-lijst in 2010 was vier jaar later alweer 40 procent verdwenen. De belangrijkste oorzaak: de opkomst van internetbedrijven. Iets dat ook gebeurt: het bestaan van internet verdwijnt zo langzamerhand uit ons bewustzijn. Het wordt normaal om verbonden te zijn met alles en iedereen. Zeker de generatie Y en de generaties daarna zijn gewend dat internet altijd ‘aan’ staat, net als water en gas.

Balanceren van systemen

Digitale transformatie is dus een must. Toch vinden IT-leiders het moeilijk de slag te maken. Uit de vorig jaar wereldwijd uitgevoerde Digital Balance-studie onder 1700 IT-leiders bleek dat de meerderheid van hen digitale transformatieprojecten beschouwt als high risk. Juist daarom is de Fujitsu-benadering zo relevant, vertelt Conway Kosi, Fujitsu’s Senior Vice President & Head of MIS, EMEIA in zijn presentatie over Human Centric Innovation. “In een wereld waarin bedrijven en samenleving digitaal en connected zijn, hangt succes af van balans. Het gaat dan om het balanceren van traditionele infrastructuur met systemen die schaalbaar zijn, maar ook veranderlijk en responsief.”

Hybride IT

Oplossingen die voortvloeien uit deze benadering, stonden tijdens Fujitsu World Tour dan ook volop in de spotlights. Zoals MetaArc, het onlangs wereldwijd gelanceerde businessplatform voor hybride IT. Met de onderliggende clouddienst K5 vormt het een ecosysteem dat traditionele systems of record samenbrengt met cloudgebaseerde systems of engagement. De grootste winst van deze bundeling is dat bedrijven sneller innovatieve oplossingen naar de markt brengen, zonder dat dit ten koste gaat van hun bestaande IT-investeringen.

Workplace Anywhere

Eveneens zeer relevant in deze tijd is de Internet-Centric Workplace, een moderne werkplekoplossing die kenniswerkers de flexibiliteit geeft die zij nodig hebben en ook een antwoord geeft op beheervraagstukken.

En zo waren er tijdens Fujitsu World Tour tal van oplossingen te zien die digitale transformatie ondersteunen. Telkens weer ingegeven vanuit Fujitsu’s filosofie van Human Centric Innovation en gericht op verschillende toepassingen binnen ‘Hybrid IT’, ‘Internet of Things ‘Mobilizing the Enterprise’, ‘Enabling Digital’, ‘Security’, de ‘Business-Centric Infrastructure’ en natuurlijk ‘Digital Transformation’. Van agrariërs die hun koeien van wearable sensoren voorzien tot een fabrikant van gigantische gasturbines die het productieproces stroomlijnt door de slimme inzet van RFID-tags en software. En ook op het gebied van workstations, thin clients en notebooks was er weer veel moois te zien. Zoals het gloednieuwe ‘productiviteitsnotebook’ STYLISTIC R726. Voor wie niet bang is voor verandering, was Fujitsu World Tour hét event om bij aanwezig te zijn.

Een korte terugblik op Fujitsu World Tour 2016:

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten