01 November 2017   | 0
Digitale Transformatie

Nieuwe manieren van werken door digitale transformatie

Nieuwe manieren van werken door digitale transformatie

De digitale revolutie is in volle gang. Hoe maakt u de omslag?

Om als organisatie succesvol te zijn in een snel digitaliserende wereld, is het nodig om een antwoord te hebben op disruptie. Snel kunnen veranderen – agile zijn – is de belangrijkste voorwaarde om relevant te blijven. Logge en starre organisaties delven het onderspit. Het tempo van de digitale transformatie is schrikbarend hoog. Zo is door de opkomst van nieuwe, digitale businessmodellen al meer dan de helft van de bedrijven die in het jaar 2000 in de Fortune 500 stonden inmiddels verdwenen.

Focus op uitkomsten nodig

Anno 2017 hebben veel bedrijven digitale transformatie hoog op de agenda staan. De uitvoering hiervan is lastig. De belangrijkste redenen zijn verouderde organisatiemodellen en inflexibele processen. Deze belemmeren digitale transformatie en vertragen het tempo waarin de organisatie verandert. Oude modellen zijn niet langer toepasbaar en veel werkmethodes zijn ontwikkeld in een tijd waarin de wetten van ‘digital’ nog niet golden.

Bedrijven moeten nieuwe manieren van werken ontwikkelen, processen stroomlijnen en de unieke capaciteiten van hun mensen gebruiken. Een mooi voorbeeld van zo’n omslag is het toepassen van Robotic Process Automation (RPA) in de financiële sector. Door middel van slimme software wordt het mogelijk om saaie, repetitieve taken te automatiseren en zo mensen vrij te maken voor meer uitdagend, creatief werk.

De juiste technologiepartner

Co-creatie is het antwoord op de snelle, dynamische markten van nu. Het hebben van de juiste technologische partners is nodig, omdat geen enkele organisatie alle know-how en technologie zelf in huis heeft om digitale transformatie te realiseren. In een ecosysteem van partners en klanten helpt Fujitsu bedrijven met het implementeren van nieuwe werkstijlen en het vervangen van inefficiënte diensten, processen en systemen. Wat dit oplevert: een hogere productiviteit, maar vooral meer klantwaarde, flexibiliteit en een IT-functie die de organisatie en haar mensen werkelijk ondersteunt.

 

Bekijk ook de video over digitale co-creatie:

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten