21 June 2016   | 0
Digitale Transformatie

Wat neemt u mee op uw digitale reis?

Wat neemt u mee op uw digitale reis?

Digitale transformatie is geen vraag meer, maar een feit. Hoe prepareert u uw applicatielandschap voor deze digitale reis?

De zomervakantie staat weer voor de deur. En of u nu in Nederland blijft of naar de camping in Frankrijk gaat, het is altijd weer een hoop georganiseer. De korte broeken en zwemspullen leggen we als eerste klaar. Maar ook de regenspullen moeten uit de kast, voor als het gaat regenen. Snel nog even een wasje doen, zodat de laatste spullen ook fris mee kunnen. En had ik al korte broeken ingepakt? Voor de zekerheid gooi ik er nog maar wat bij. En is de auto wel gereed en volgetankt voor de lange reis en met een dvd’tje voor de kinderen? En ondanks al dit georganiseer hebben we er weer ontzettend veel zin in om even bij te komen onder een zomers zonnetje en straks de BBQ weer eens aan te steken. Nietwaar?

Time to market

Net als een vakantie vraagt ook uw applicatielandschap om een goede organisatie. Digitale transformatie is geen vraag meer, maar een feit. Klanten, medewerkers en leveranciers vragen dit. Bent u al klaar voor uw digitale reis? Wellicht hebt u niet de korte broeken dubbel ingepakt, maar zijn er door fusies en overnames wel meerdere CMS-systemen in gebruik die de moeite waard zijn om te consolideren. Of er gaat veel tijd verloren aan een verouderde versie van een applicatie die helemaal niet bedrijfskritisch blijkt te zijn. En hoeverre is het applicatielandschap in staat om met u mee te bewegen op de digitale reis? Kijk eens om ons heen: de navigatie wijst ons de weg, we doen de boodschappen met een zelfscanner in de supermarkt, WhatsAppen hoe laat we thuis zijn en doen onderweg de bankzaken online voordat we Netflix opstarten voor het on-demand kijken van een serie.

Gaat u niet mee met deze evolutie van digitaal, mobiel en cloud, dan redt u het wellicht niet. U bent dan niet de enige. 70 procent van de IT-leiders zien digitale transformatie nog altijd als een gok, zo bleek uit het wereldwijde Digital Tightrope-onderzoek van Fujitsu onder 1700 IT-leiders. Ook  bewegen deze trajecten niet snel genoeg, zo vindt driekwart van de IT-leiders. Toch is digitalisering een absolute must. Een marktleidende positie vandaag is morgen zo verloren. Niemand wil gedwongen zijn, net als Free Record Shop of V&D, om straks de deuren te moeten sluiten.

Voorbereid de weg op

Nieuwe businessmodellen vragen om een flexibele, toekomstbestendige inrichting van uw bedrijfsprocessen. Wat betekent dit voor uw IT-omgeving. Kunt u gedane investeringen in uw huidige IT-omgeving veilig stellen, maar er tegelijkertijd voor zorgen dat u agile genoeg bent om mee te bewegen met digitale ontwikkelingen? Door nu al integraal na te denken over uw applicatielandschap en het beheer ervan op een verantwoorde manier in te richten, zorgt u ervoor dat u niet achter gaat lopen.

Met de juiste fasering en in het tempo die bij uw organisatie past, kunt u applicaties in beheer (laten) nemen, automatiseren en standaardiseren op uw nieuwe integrale platform. Of misschien vragen nieuwe inzichten wel om het toevoegen van nieuwe functionaliteiten. Een applicatiewaardebepaling vormt de basis voor toekomstige transformatie. Met een voortdurende lifecycle-benadering om het applicatielandschap proactief te beheren en te ontwikkelen gaat u altijd voorbereid de weg op in uw digitale reis. Deze benadering noemen we bij Fujitsu Transformational Application Managed Services (T-AMS)

Bekijk video Human Centric Innovation – Lifestyle:

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten