22 November 2017   | 0
Digitale Transformatie

Digitalisering zorgt voor uitmuntende klantervaring

Digitalisering zorgt voor uitmuntende klantervaring

Nog nooit hadden consumenten zoveel te kiezen als nu. In dit tijdperk van de digitale revolutie dienen dienstverleners na te denken over het inzetten van technologie om een uitmuntende klantervaring te bieden.

In de huidige ‘always-on’ economie kan iedereen, waar dan ook, alles kopen. Ván iedereen en op élk moment. Nooit in de geschiedenis hadden consumenten zoveel keuze in de organisaties waarmee zij in zee gaan en de manier waarop zij dat doen. Dit maakt dat aanbieders onderscheidend moeten zijn. Het bieden van een uitmuntende klantervaring is een van de facetten waarmee dit gerealiseerd kan worden. Digitale transformatie maakt dit mogelijk.

Klant sneller geholpen met RPA

Automatisering is een interessant instrument om de klantervaring te verbeteren. Zo zetten onder meer financiële dienstverleners Robotic Process Automation (RPA) in om veelvoorkomende taken beter in te richten. Door het inpassen van softwareoplossingen handelen zij dit werk effectiever af. Dit geldt voor het afhandelen van papierwerk en standaardaanvragen in de backoffice (waardoor bijvoorbeeld een kredietaanvraag sneller verwerkt wordt), maar ook voor frontoffice-activiteiten zoals een klantenservice.

Organisaties merken dat zij met RPA heel snel successen kunnen boeken. Klanten worden snel en effectief geholpen en daarnaast kunnen zij door deze vorm van robotisering mensen vrijmaken voor niet standaard of strategische activiteiten die de dienstverlening nog verder verbeteren. Hierdoor zijn zij in staat de verwachtingen van hun klanten te overtreffen. In de wereld van nu, waarin de loyaliteit van de consument allesbehalve vast staat en deze met gemak van leverancier wisselt, is dit een voorwaarde voor succes.

Rijkere ervaring door co-creatie

Met Fujitsu’s oplossingen, knowhow en technologie voor elke sector is het mogelijk om tot diepgaande inzichten in klantgedrag te komen. Het begrijpen, voorspellen van en anticiperen op dit gedrag wordt daardoor eveneens mogelijk. Een mooi voorbeeld van een bank die co-creëert met Fuijtsu en zo een rijkere en meer persoonlijke klantervaring biedt, is het Spaanse Ibercaja Banco. Op allerlei manieren onderzoekt de financiële dienstverlener hoe het digitale technologie kan inzetten om te zorgen dat iedere interactie met rekeninghouders bijdraagt aan waar het uiteindelijk om draait: een trouwe, tevreden klant.

 

Zie de video van Ibercaja Banco over co-creatie:

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten