17 August 2016   | 0
Digitale Transformatie

Digitaliseer en innoveer zoals Spotify en Uber

Digitaliseer en innoveer zoals Spotify en Uber

Digitale transformatie een struikelblok? RunMyProcess kan helpen om met passende snelheid te leveren in de steeds groter wordende digitale wereld.

Het afgelopen decennium verscheen een nieuw soort digitale bedrijven. ‘Digital natives’ zoals Spotify, Airbnb en Uber versnellen het tempo van ontwikkelingen. Zij leveren gebruiksvriendelijke, responsieve en aansprekende ervaringen voor klanten – en al doende zetten zij volledige bedrijfstakken op hun kop. Met Fujitsu’s platform RunMyProcess kunnen ook andere bedrijven deze ervaringen bieden aan eindgebruikers.

Nieuwe waardeketens

De impact van digitalisatie gaat inmiddels al veel verder dan deze digital natives. Elk bedrijf heeft ermee te maken. Mensen, systemen en apparaten raken onderling verbonden (‘interconnected’), wat gevolgen heeft voor hoe organisaties innoveren en digitale waardeketens creëren. Dit stelt de vele bedrijven die geen digital native zijn (kortom: de meeste ondernemingen), voor een uitdaging. Digitale transformatie is voor hen een must om relevant te blijven. Alleen: veel bedrijven kiezen voor een ongebalanceerde aanpak van deze evolutie, waardoor eindgebruikers niet profiteren van ontwikkelingen en initiatieven blijven ‘hangen’ tussen nieuwe en oude systemen.

Met de whitepaper The Four Essential Pillars of Digital Transformation geven Dr. Ian Thomas (Chief Marketing Officer, Fujitsu RunMyProcess) en David Rosewell (Head of Strategy, Fujitsu Digital, EMEIA) een praktische handleiding voor digitaliserende bedrijven. Organisaties die dit met succes doen, adresseren vier pijlers voor digitalisatie. Deze zijn:

  1. Een consistente gebruikservaring. Gebruikers verwachten tegenwoordig op elk device dezelfde gebruikservaring. Veel bedrijven vergeten dit of vinden dit moeilijk.
  2. De koppeling van digitale processen. Het gebrek aan koppelingen tussen de verschillende systemen staat het realiseren van end-to-end, real-time gedigitaliseerde processen in de weg. Met name bij mobiel gebruik is dit een probleem.
  3. Het hogere tempo van ‘digitaal’. Een gebrek aan tempo werpt beperkingen op voor het kunnen faciliteren van nieuwe business modellen. Digitale bedrijven zoals Twitter, Google en Amazon kenmerken zich door hun grote snelheid en aanpassingsvermogen.
  4. ‘Empower’ de organisatie. In veel organisaties sluit de traditionele IT niet aan bij de eisen van de business, waardoor zij te maken krijgen met ‘schaduw-IT’. Deze systemen kunnen lokale problemen snel oplossen, maar missen een goede integratie, ondersteuning en schaalbaarheid.

De oplossing voor deze uitdagingen is te vinden in een platform als RunMyProcess, dat organisaties in staat stelt om op eenvoudige wijze bedrijfsapplicaties te creëren en aan te bieden aan gebruikers, zowel binnen de bestaande IT-omgeving als mobiel. Dit brengt de gebruikservaring op één lijn, verbindt informatiebronnen en creëert sneller toegevoegde waarde. Honderden bedrijven in meer dan 45 landen gebruiken het innovatieve platform al om technologische barrières te verwijderen die hun digitale transformatie in de weg staan.

Meer weten over de vier essentiële pilaren van digitale transformatie en hoe veel organisaties al hun bedrijfsvoering succesvol hebben gedigitaliseerd? De gratis te downloaden whitepaper laat zien hoe, nieuwe business modellen, betere processen, innovatie en IT als enabler voor elke organisatie binnen bereik liggen.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten