24 May 2018   | 0
Co-creatie

Ervaar succesvolle co-creatie in de praktijk

Ervaar succesvolle co-creatie in de praktijk

Tijdens de Fujitsu World Tour, op 11 juni in Maarssen, laten enkele bekende Nederlandse bedrijven zien hoe zij middels co-creatie innoveren.

Er is tijdens de Fujitsu World Tour, het evenement dat jaarlijks door meer dan 14.000 ICT-experts wordt bezocht, verdeeld over 25 locaties, twintig landen en zes continenten, dit jaar volop aandacht voor succesvolle co-creatie. Op 11 juni vindt het evenement plaats op de locatie Inn Style in Maarssen. Een van de bedrijven die hier een voorbeeld presenteert van succesvolle co-creatie is RAI Amsterdam.

RAI optimaliseert bereikbaarheid

Het evenementenbedrijf ziet het als een belangrijke taak de bereikbaarheid te optimaliseren en de omgeving steeds verder te ontzien. Tegelijkertijd leggen de ambities en toegenomen activiteiten van de organisatie veel extra logistieke druk op Amsterdam. Samen met Fujitsu vertaalt het deze visie naar praktische oplossingen, door middel van data-analyses en digitale transformatie. Door in het project een co-creatie aan te gaan, weet Fujitsu mensen te verbinden, waarde toe te voegen en innovatie tastbaar te maken.

Co-creatie gebeurt idealiter in ecosystemen van meerdere klanten en partners. Het gaat daarin lang niet altijd om louter grote bedrijven met ‘innovatieve slagkracht’. Juist de cultuur rondom verandering en nieuwe ideeën van start-ups is een belangrijk onderdeel in deze ecosystemen. Het programma voor 11 juni bevat daarom een ‘start-up battle’. Hiervoor werkt Fujitsu samen met de start-up-organisatie Get In The Ring. Een vijftal start-ups zijn aanwezig op het evenement. Zij gaan hun plannen op het podium pitchen voor een vakjury en het publiek.

ING ontwikkelt werkplek van de toekomst

De veranderende werkplek is het brandpunt waar verschillende technologische trends (onder meer Artificial Intelligence, Internet of Things en Augmented/Virtual Reality) en maatschappelijke ontwikkelingen (duurzaamheid, flexibilisering en nieuwe generaties op de arbeidsmarkt) samenkomen. Bedrijven als ING en PWN waterleidingbedrijf roepen de hulp in van technologiepartners om deze ontwikkelingen vorm te geven. ING beheert samen met Fujitsu op een agile manier haar werkplek- en infrastructuurdiensten en past daarbij actief een customer-centric design toe in het leveren en vernieuwen van deze diensten.

Ook PWN onderkent de waarde van een ‘coole’ werkplek, die relevant en aantrekkelijk is voor productieve, tevreden medewerkers. De vraag wat nodig is om de werkplek bij de tijd te houden, en de rol die co-creatie speelt in dat proces, komt tijdens de Fujitsu World Tour aan bod.

Spectaculaire keynotes en demo ground

De best practices (en uiteraard de razend spannende start-up-battle) zijn goede redenen om dit jaar naar de Fujitsu World Tour te komen. Maar dit is nog niet alles. Behalve keynotes van Dr. Martin Schulz (Fujitsu Research Institute) en trendwatcher Richard van Hooijdonk, is er nog de vijfhonderd vierkante meters tellende demo ground, waarop de nieuwste technologie in actie is te zien. Deze oplossingen zijn het resultaat van de miljarden euro’s die Fujitsu jaarlijks wereldwijd investeert in onderzoek naar technologieën als Cloud, AI, IoT en Cybersecurity.

Tijdens het event zijn tal van voorbeelden te vinden van hoe technologie organisaties helpt te digitaliseren en er zijn live demonstraties van sectorspecifieke oplossingen. Voor wie direct aan de slag wil, de demo ground bevat een speciale ‘co-creatie-ruimte’ waar bedrijven samen met Fujitsu innoveren en oplossingen zoeken voor hun uitdagingen.

 

Erbij zijn tijdens de Fujitsu World Tour? Het kan nog zolang er plaatsen zijn. Registreren voor het event is gratis en kan op de event-pagina: www.fujitsu.com/nl/worldtour

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten