03 January 2017   | 0
Co-creatie

Bedrijven zien in co-creatie antwoord op digitalisering

Bedrijven zien in co-creatie antwoord op digitalisering

Om digitale disruptie het hoofd te bieden, is co-creatie met technologiepartners nodig. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.200 managers.

Zijn bedrijven klaar voor digitale disruptie? Fujitsu sprak met bijna 1.200 topmanagers overal ter wereld over dit fenomeen en hun plannen. En hoewel zij de toekomst met vertrouwen tegemoet zien, erkennen zij toch dat ze het niet gaan redden zonder de expertise van hun partnerbedrijven. Dit en meer staat in het rapport ‘Fit for Digital: Co-creation in the age of disruption’, dat nu te downloaden is. Nu hypergeconnecteerde technologie de wereld opnieuw vormgeeft en traditionele grenzen overal vervagen, zijn er vier zekerheden waar bedrijven op kunnen bouwen:

Digitale disruptie is het nieuwe normaal

Disruptie is here to stay en het verandert de manier waarop organisaties functioneren grondig. Omzetstromen, processen, relaties met klanten: allemaal zijn ze getransformeerd door digitale disruptie. En hoewel de managers die Fujitsu sprak enthousiast zijn over de mogelijkheden die door digital ontstaan, zijn ze ook bezorgd over een toekomst waarin zekerheden constant op de helling gaan.

Technologie vormt de basis

De boardroom bepaalt de digitale agenda, maar technologie vormt de basis. Niet alleen ziet men nieuwe technologie als de beste manier om vooruit te komen in een wereld vol digitale disruptie, maar tegelijkertijd is een verouderde IT-infrastructuur het grootste struikelblok voor elke organisatie. En hoe belangrijk technologie ook is, organisaties zijn niet bang om op andere vlakken grote wijzigingen door te voeren – van leiderschap tot vaardigheden.

Evolutie is de sleutel

Klanten zijn bepalend in het digitale tijdperk. En bedrijven zijn zich vaak maar al te goed bewust van de consequenties als zij niet aan de klanteisen kunnen voldoen. De snelheid van verandering neemt toe en de concurrentie wordt steeds heviger. Dit heeft tot gevolg dat veel organisaties van mening zijn dat zij alleen kunnen floreren in deze ‘hyper-speed’ omgeving wanneer zij meeveranderen.

Organisaties hebben strategische steun nodig

Zelfs met de uitdagingen die digitale disruptie met zich meebrengt hebben de ondervraagde managers er zeer veel vertrouwen in dat hun organisatie kan overleven. Echter zeer weinig respondenten denken dat zij het alleen afkunnen. Digitale disruptie zorgt ervoor dat bedrijven zoeken naar de expertise van technologiepartners. Deze relatie gaat verder dan alleen advies – het draait meer en meer om het co-creëren van digitale strategieën.

Het Fujitsu-rapport ‘Fit for Digital: Co-creation in the age of disruption’ wijst uit dat organisaties snel moeten leren, acteren en opschalen. Fujitsu heeft een lange geschiedenis van co-creatie met klanten door het bij elkaar brengen van strategie, klantgerichtheid en technologie. Ontdek meer over hoe Fujitsu bedrijven helpt te digitaliseren met vertrouwen.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten