21 May 2015   | 0
Cloud

Groei in digitale wereld met nieuwe platforms

Groei in digitale wereld met nieuwe platforms

Nieuwe cloudplatforms en een nieuw, geïntegreerd serviceconcept gaan bedrijven helpen succesvol te zijn in de digitale wereld.

Globalisatie, ingewikkelde marktdynamiek, steeds complexere systemen en een toenemende behoefte aan investeringen in innovatie en ontwikkeling van medewerkers: het zijn enkele uitdagingen waar een modern bedrijf voor staat. Om de marktdynamiek het hoofd te kunnen bieden en om nieuwe kansen te benutten, is verbindingen kunnen maken van het grootste belang. Nieuwe systemen die werknemers, business partners, klanten en meer met elkaar verbinden, moeten in harmonie werken met de meer traditionele rapportagesystemen, die bedrijfsdata bevatten.

Digital business platforms

Vooruitgang in digitale bedrijfsvoering maakt meer efficiency en ook groei mogelijk voor bedrijven. Om dit optimaal te ondersteunen, is het Fujitsu Knowledge Integration-concept gelanceerd. Een geïntegreerd serviceconcept voor de digitale wereld waarin wij nu leven. Aan de hand hiervan zal Fujitsu nieuwe ‘digital business platforms’ uitrollen. Deze integreren tal van nieuwe technologieën, zoals big data, cloud, het ‘Internet of Things’ (IoT) en mobile met de bedrijfsvoering van Fujitsu klanten.

De nieuwe platforms zijn een antwoord op een grote diversiteit aan klantbehoeften, zowel op het gebied van de nieuwe Systems of Engagement (SoE) en de traditionele Systems of Record (SeR). Onder de platforms die Fujitsu gaat lanceren zijn de zelf ontwikkelde publieke clouddienst K5, die gebruik maakt van open standaarden, en een private cloudoplossing met dezelfde architectuur. Deze omvat de verticaal geïntegreerde oplossing PRIMEFLEX for Cloud en Cloud Management Software. Daarnaast zullen er meerdere cloud- en hybride cloudoplossingen volgen. Zelf is Fujitsu al begonnen met de transitie van circa 640 interne Fujitsu Group-systemen naar K5 om deze te moderniseren, ervaring op te doen en als referentie voor klanten.

Knowledge Integration

Het Fujitsu Knowledge Integration-concept geldt als basis voor verschillende initiatieven voor het realiseren van ‘growth oriented’ IT voor klanten. Voorbeelden van projecten zijn het bouwen van zeer flexibele IT-platforms aan de hand van specifieke klantwensen, het gebruik van sectorkennis in digitale platforms, het organiseren van gespecialiseerde kennis om zo tot nieuwe oplossingen te komen en het stimuleren van co-creatieprocessen. Ook zullen zogeheten ‘hackatons’ intern gepromoot worden, als trainingsprogramma voor co-creatie en het stimuleren van kennisdeling op het gebied van Systems of Engagement (SoE).

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten