14 May 2013   | 0
Cloud

Cloudplatform verlicht werk leraren

Cloudplatform verlicht werk leraren

Het bijhouden van leerlingeninformatie bezorgt docenten doorgaans handenvol werk. Een cloudservice is de oplossing.

Met de onderwijsoplossing K-12 heeft Fujitsu een systeem op de markt gebracht dat de administratieve werklast van docenten verlicht. Het betreft een cloudservice, geschikt gemaakt voor het basisonderwijs en het middelbaar onderwijs. Behalve een administratief hulpmiddel geeft het systeem onderwijsinstellingen ook een veilige omgeving om data van leerlingen in op te slaan en te volgen.

Cijferherkenning

De nieuwe dienst maakt het onderwijzers mogelijk om informatie over leerlingen digitaal bij te houden, bijvoorbeeld aanwezigheid, cijfers van toetsen en opmerkingen over bijzonderheden. Het systeem is daarmee onder meer te gebruiken als databron voor rapporten. De service heet voluit de Education Solution K-12 Administration Support en maakt gebruik van enkele innovatieve technieken. Zo is het in staat handgeschreven cijfers te herkennen. Gebruikers kunnen met een scanner of multifunctionele printer de cijfers van toetsen inlezen en opslaan. Een dergelijke functionaliteit was nog niet eerder beschikbaar in de markt voor administratieve (onderwijs)systemen.

Veilig opgeslagen

Het resultaat van de cloudservice is dat leraren zich meer op hun primaire taak van lesgeven kunnen richten. Maar door centraal data te managen is het ook mogelijk voor docenten om beter samen te werken en ouders gedetailleerde feedback te geven over de prestaties van hun kinderen. En omdat de informatie is opgeslagen in een cloudomgeving, is deze beschermd in het geval van rampspoed. In aardbevingsgevoelige landen is dit een belangrijk onderwerp, maar calamiteiten als brand zijn voor elk bedrijf een belangrijke overweging om data in de cloud te bewaren.

Japan

Het systeem is vooralsnog alleen in Japan uitgebracht, als gevolg van nieuwe richtlijnen van de Japanse overheid. Deze heeft als doel gesteld dat elke school in het land voor 2012 gebruik moet maken van administratieve hulpsystemen. Nu nog werken de meeste leraren in het basisonderwijs en het middelbare onderwijs rapportages over leerlingen  handmatig bij. Niet alleen zorgen deze administratieve taken voor een extra werklast, maar ook is het hierdoor moeilijk voordeel te halen uit het bundelen van dagelijks verzamelde leerlingendata.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten