15 November 2016   | 0
Algemeen

Human Centric Innovation geeft digitale toekomst vorm

Human Centric Innovation geeft digitale toekomst vorm

Innovatie maakt ons leven leuker en beter. Human Centric Innovation zet mensen in hun kracht door digitale technologie.

Ons dagelijks leven verbeteren en/of aangenamer maken is het uitgangspunt voor iedere innovatie bij Fujitsu. We noemen dit Human Centric Innovation. Digitale technologie ingezet om op zakelijk of sociaal vlak echt meerwaarde te bieden. De wereld van vandaag kent tal van grote uitdagingen: armoede, gebrek aan voedsel en water, natuurrampen, slecht functionerende (infra)structuren, gezondheidszorg en onderwijs, vergrijzing en een toenemende wereldpopulatie. Informatietechnologie speelt een sleutelrol bij het oplossen van problemen op vele gebieden. Tenminste, als deze oplossingen op een verantwoordelijke manier ontwikkeld worden. Human Centric Innovation moet onze digitale toekomst vorm geven.

Concrete voorbeelden

In een korte video over HCI wordt op een treffende manier duidelijk gemaakt hoe innovatie mensen en bedrijven echt raken en levens van mensen positief beïnvloedt. De film bevat enkele voorbeelden die duidelijk maken hoe innovatie mensen en bedrijven echt raken en levens positief beïnvloedt. Voorbij komen onder meer:

De ‘verbonden koe’ in de landbouw: een Internet of Things-toepassing waarmee veehouders hun vee effectiever kunnen beheren. Het bestaat uit een stappenteller die om de koe wordt gebonden en gegevens over bewegingen van het dier bijhoudt. Zo krijgt de veehouder onder meer gezondheidsinformatie over de koe. De gegevens laten zien wanneer koeien ‘verhit’ zijn – ze zijn dan actiever en zetten meer stappen – waardoor de inseminatie meer kans op succes heeft en de melkopbrengst zal fluctueren.

Onderzoeker in de bergen: mensen in ‘het veld’, zoals ingenieurs of bouwvakkers, kunnen hun werk veiliger doen, doordat draagbare sensoren informatie vastleggen. Een platform vangt de gegevens van een groot aantal lichaamssensoren veilig op en analyseert ze. Deze gegevens betreffen detectie van de houding, een val, de locatie, beweging, warmte of fysieke belasting.

Smart City: Een stad noemen we een smart city als door middel van sensoren, markeringen en netwerken, verspreid over de hele stad een intelligente infrastructuur is aangelegd. Met de gegevens die dit oplevert, is te analyseren hoe basissystemen als transport, energie en water functioneren. Het aggregeren en analyseren van deze gegevens leidt tot nieuwe inzichten. En zo zijn ook verbeteringen aan te brengen die zorgen dat de stad zich aanpast aan de behoeften van zijn bewoners.

Neem de stap

Fujitsu helpt organisaties met het effectief managen van dergelijke complexe innovaties. De digitale experts van Fujitsu en onze mensgerichte benadering zorgen dat organisaties de stap naar verdere digitalisering vol vertrouwen, sneller en met minder risico zetten. Een succesvolle digitale transformatie begint door de mens als uitgangspunt te nemen van alle digitale technologieën.

Human Centric Innovation staat centraal tijdens Fujitsu Forum, op 16 en 17 november in München. Met naar verwachting 14.000 bezoekers is dit een van de grootste IT-evenementen ter wereld. Twee dagen lang ligt de focus op geavanceerde technologie en oplossingen tijdens meer dan vijftig breakoutsessies, ruim zeshonderd presentaties en vele demonstraties. Volg Fujitsu Forum via Twitter voor het laatste nieuws: #FujitsuForum.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten