04 November 2015   | 0
Algemeen

British American Tobacco kiest voor Office 365

British American Tobacco kiest voor Office 365

Fujitsu ondersteunt modernisering van communicatiesystemen en betere IT-ervaring voor medewerkers bij internationaal tabaksbedrijf.

Het moderniseren van e-mailsystemen en communicatietools is iets dat veel bedrijven bezighoudt. British American Tobacco, een internationaal tabaksbedrijf, had precies deze uitdaging. Het zocht naar een oplossing voor de inrichting en beheer van een systeem dat de organisatie ook in het digitale tijdperk vooruit helpt. De implementatie van zo’n oplossing moet de ongeveer 40.000 gebruikers van digitale kantoortoepassingen een betere gebruikerservaring geven en ook meer flexibiliteit in hoe zij hun werkzaamheden uitvoeren.

Breed tooling-aanbod
Fujitsu werd geselecteerd voor de uitrol en ondersteuning van Office 365-software in 140 landen met 15 taalvarianten. Met de adoptie van Office 365 heeft het tabaksbedrijf toegang tot een breed gamma aan tools. Dit zijn onder meer e-mail en sociale netwerkdiensten via hosted versies van Exchange Server, Skype for Business Server, SharePoint en Office Online, integratie met Yammer evenals toegang tot Office-software zoals Word, Excel en PowerPoint.

Volgens Neil Archer, wereldwijd verantwoordelijk voor alle End User Services binnen British American Tobacco, is Fujitsu essentieel geweest voor de IT-transformatie die zijn bedrijf de afgelopen 4,5 jaar heeft ondergaan. Hij roemt de intensieve samenwerking die hij heeft ervaren. “Wij zijn als bedrijf een fijnere werkplek geworden voor onze medewerkers, die nu veel beter hun klanten kunnen bedienen.  De relatie die we hebben met Fujitsu is er een waar wij verder op willen bouwen om daarmee de diensten voor onze medewerkers te verbeteren.”

Toegevoegde waarde
Fujitsu won aanvankelijk een contract bij British American Tobacco in 2011, voor het leveren en ondersteunen van global service desks. Als groot bedrijf is het belangrijk om medewerkers te ondersteunen in hun flexibiliteit en productiviteit. Het contract is vernieuwd tot 2020. “Onze one team-benadering met deze klant stelt ons in staat toegevoegde waarde te leveren, de business te verbeteren en kosten te verlagen”, stelt James Johnston (Fujitsu UK & Ireland). “Door onze samenwerking gedurende de afgelopen 4,5 jaar hebben wij onze klant beter leren kennen. We zien ernaar uit om hen te helpen hun IT-diensten verder te stroomlijnen, om zo de ervaring van de medewerkers te verbeteren.

Door deze site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Wij gebruiken cookies van Google Analytics om het bezoekersgedrag te analyseren teneinde de gebruikerservaring te verbeteren. Deze gegevens zijn niet naar u persoonlijk te herleiden.

Sluiten