28 August 2014   | 0
Innovatie

Innoverende advertenties met intelligente schermen

Innoverende advertenties met intelligente schermen

Marketeers kunnen hun doelgroep beter bereiken met digitale schermen, die dankzij gezichts-herkenning relevante advertenties laten zien.

Elk bedrijf wil dat zijn advertenties door de juiste doelgroep worden gezien. Intelligente schermen hebben nu de mogelijkheid om gezichten te scannen op leeftijd en geslacht, waardoor passende content getoond kan worden. Dit biedt nieuwe kansen voor marketeers in verschillende sectoren, zoals retail, vervoer en gezondheidszorg.

Route uitstippelen

Per sector verschilt de klantvraag per levensfase. Zo hoeven verschillende producten uit de gezondheidszorg, zoals bijvoorbeeld een rollator, waarschijnlijk niet aan mensen onder de zestig getoond te worden. De nieuwe door Fujitsu ontwikkelde technologie met de naam TELentice maakt het mogelijk om op een wandelroute verschillende advertenties aan iemand te laten zien. De gezichtsherkenning zorgt ervoor dat het systeem onthoudt wie welke advertentie heeft gezien. Zo kan er dus ook een feuilleton worden gecreëerd.

Het uitbreiden van de boodschap

Dankzij de aanwezigheid van Near Field Communicaten (NFC) en Bluetooth kan er indien gewenst ook een boodschap naar de smartphone van een voorbijganger worden gestuurd. Tegelijkertijd moet het ook mogelijk worden dat de ontvanger feedback kan geven op de boodschap die hij/zij ontvangt. Op die manier creëert een marketeer de klantdialoog waar hij zo vaak naar op zoek is.

Meten is weten

Het bereik en de effecten van offline adverteren zijn vaak lastig te meten, in tegenstelling tot online advertenties. Met TELentice is het echter mogelijk om elke interactie (en eventuele vervolgstappen in het aankoopproces) te meten, waardoor het duidelijk wordt welke visuele boodschap wel en welke niet werkt. Dit zal in de toekomst zorgen voor beter afgestelde campagnes, waardoor zowel marketeer als klant beter af is.