29 November 2017   | 0
Hybrid IT

Wie is uw Service Orchestration Champion?

Wie is uw Service Orchestration Champion?

Een goede Hybrid IT-strategie levert strategisch voordeel op. Hoe houden organisaties grip op hun (cloud)applicaties en diensten?

Het verbeteren van IT-systemen om klanten beter te bedienen is een ‘kritische prioriteit’ voor bijna een derde van alle IT-beslissers. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Forrester naar Hybrid IT. Een andere conclusie uit dit onderzoek is dat het kunnen inzetten van verschillende soorten cloudtoepassingen een belangrijk strategisch doel is voor bijna acht op de tien bedrijven.

Service Orchestration

De beweging die veel organisaties nu maken naar meer hybride IT-omgevingen, met applicaties en diensten op verschillende platformen, zorgt voor complexiteit. Service Orchestration is hoe zij deze complexiteit onder controle krijgen. Forrester beschrijft dit fenomeen als volgt: “De processen, procedures, richtlijnen en tools die ingezet worden om verschillende leveranciers, diensten en systemen te managen. Het georkestreerde geheel moet een soepele en veilige gebruikerservaring opleveren, die uiteindelijk in dienst staat van de doelstellingen van de business.”
Tijdens het onlangs bij Fujitsu Nederland gehouden Hybrid IT Event ging Nick Herbert (Head of Orchestration for Hybrid IT bij Fujitsu EMEIA) in op de zes lagen van Service Orchestration die aandacht vergen:

  • diensten
  • leveranciers
  • security
  • processen
  • technologie
  • compliancy

Ook sprak hij over de ervaring en expertise die Fujitsu inmiddels in dit veld heeft opgebouwd, met succesvolle samenwerkingen in onder meer de publieke sector en industrie. Met ondersteunende oplossingen zoals Fujitsu’s Cloud Service K5 en Cloud Service Management verkrijgen bedrijven meer flexibiliteit en controle over hun IT-landschap.

Zes niveaus, drie tips

In een blog op Hybrid Hive, Fujitsu’s kennisplatform over Hybrid IT, bespreekt Herbert de drie aanbevelingen die Forrester doet om management en Orchestration van applicaties en diensten te verbeteren.

  • Ten eerste gaat het om het aanwijzen van een ‘Service Orchestration Champion’: het duidelijk beleggen van een uniforme strategie en benadering voor de hele organisatie.
  • Ten tweede noemt Forrester het belang van servicepartners die thuis zijn in Hybrid IT: co-creatie met technologie partners betekent meer skills en expertise, en de zekerheid van een track record als het gaat om het helpen van organisatie om hun service orchestration ambities waar te maken.

Tot slot het besef dat Orchestration moet plaatsvinden op meerdere niveaus (de zes lagen van Service Orchestration) om te zorgen voor een werkelijk efficiënte Hybrid IT-omgeving.

 

Meer weten? Bezoek onze nieuwe Hybrid IT website of bekijk het korte video-interview met Nick Herbert (Head of Orchestration for Hybrid IT bij Fujitsu EMEIA) na afloop van het Hybrid IT event over Service Orchestration.

Laat een reactie achter

*