05 April 2018   | 0
Enabling Digital

Co-creëer de verzekeraar van de toekomst

Co-creëer de verzekeraar van de toekomst

Digitalisering verandert het verzekeringswezen. Maar innoveren zij wel snel genoeg? Co-creatie biedt de ideale oplossing.

Grote verzekeraars investeren inmiddels veel in digitale technologie, als antwoord op toenemende klantverwachtingen en disruptieve nieuwkomers op de markt. Maar of ze daarin snel genoeg bewegen, daar zijn de meningen over verdeeld. Zo rapporteerde de Britse krant The Financial Times onlangs over een onderzoek onder verzekeraars, waarin 74 procent van de respondenten vond dat de sector te weinig initiatief toont op het gebied van digitale innovatie.

Visie is belangrijker dan trends

Verzekeraars zijn van nature voorzichtig en calculerend. Verzekeren is immers een vak dat gebaseerd is op het berekenen van risico’s en kosten. En het (te) snel implementeren van digitale innovaties kan ertoe leiden dat het beoogde effect niet gehaald wordt. Juist daarom kan co-creatie met de juiste technologiepartners uitkomst bieden. Nieuwe mogelijkheden zoals Robotic Process Automation (RPA) en Artificial Intelligence (AI) zijn misschien ‘hot’, maar belangrijker nog is dat verzekeraars het verschil maken door een duidelijke visie op innovatie en de toekomst van de verzekeringswereld.

Verzekeraars verwachten veel van automation, digitale tools zoals AI en natuurlijk Internet of Things (IoT). Deze technologieën kunnen helpen bij een betere fraudebestrijding, lagere risico’s, efficiëntere afhandeling en zorgen ervoor dat producten beter passen bij specifieke klantbehoeften. En hoewel dit wordt gezien als ‘de toekomst’ van verzekeren, is er zeker geen standaardbenadering voor innovaties die bij iedere verzekeraar passen. Fujitsu werkt nauw samen met verzekeraars om hun behoeften in beeld te brengen en een goede roadmap samen te stellen.

Verbeter de klantervaring

Fujitsu investeert veel in nieuwe digitale technologieën (2,6 miljard dollar in IoT bijvoorbeeld) en kan op dit vlak klanten in elke behoefte voorzien. Maar het belangrijkste is het inzetten van meer dan veertig jaar ervaring in de financiële sector en het adviserend bijstaan van verzekeraars. Via co-creatie met klanten ontstaan oplossingen die gebaseerd zijn op een framework dat niet alleen IT, maar ook de bredere business,van strategie tot processen, beslaat. Met als einddoel een betere uitkomst voor de eindklant. 59 procent van de consumenten zegt dat loyaliteit wordt bepaald door klantervaringen. Co-creatie is hoe verzekeraars deze verwezenlijken en écht voorop lopen als het gaat om innovatie.

 

Om de transformatie van de verzekeringswereld het hoofd te bieden, co-creëren vooraanstaande verzekeraars met Fujitsu. Bekijk de video voor enkele highlights. Nog meer weten? Neem dan een kijkje op onze insurance website of download direct de e-guide voor verzekeraars.

Laat een reactie achter

*